úterý 7. ledna 2014

Stephenie Meyer - Krátký druhý život Bree Tannerové

Originální název: The Short Second Life of Bree
Počet stran: 192
Rok vydání: 2010 / originál 2010
Žánr: fantasy

Anotace:

V další neodolatelné kombinaci nebezpečí, tajemství a romatiky rozehrává Stephenie Meyerová strhující příběh Bree Tannerové, členky armády novorozených, kteří se připravují k útoku na Bellu Swanovou a Cullenovy a na nevyhnutelný střet, jenž přinese tragické vyvrcholení.
Bree Tannerová si život, který žila předtím, než získala dokonalé smysly, nadlidské reflexy, ohromnou sílu a neodolatelnou touhu po krvi, sotva pamatuje. Zato ví, že život, který žije s ostatními novorozenými upíry, má několik jistot a několik pravidel: hlídej si záda, nepřitahuj na sebe pozornost a hlavně to stihni domů do úsvitu, jinak zemřeš.
Bree získává mezi novorozenými nečekaného spojence a přítele v Diegovi, který se stejně jako ona snaží zjistit něco víc o jejich stvořitelce. Jakmile si oba uvědomí, že novorození jsou jen figurky v partii větší, než si vůbec dokázali představit, musí se Bree a Diego rozhodnout, na kterou stranu se postaví a komu budou věřit. Ale když je všechno, co víš o upírech, založeno na lži, jak poznáš pravdu?

Mé hodnocení:

Je to asi šest let co mi mamka koupila první díl a to Smívání, kdo by ho neznal?  S odstupem času jsem si pořídila i novelu k této sáze a to Krátký druhý život Bree Tannerové.

Bree je novorozená, v knize jsem postrádala nějaké detaily ze života před upírstvím, jednou se náhodou dá do řeči s Diegem, který je taky novorozený, ale asi nejstarší z nich. Spolu tvoří bezva dvojku a snaží se přijít na to, co má jejich vůdce Riley za lubem. Jenže Diego zpočátku Rileymu věří a chce mu říct o jejich objevu, že slunce upírům neublíží, nýbrž z nich udělá discokoule. Diego záhadně zmizí a Bree se snaží zjistit, co se s ním stalo. Riley Bree řekne, že Diego šel do předu na jejich velký boj…
Bree je moc milá holka a zalíbila se mi, ale mnohem víc se mi zalíbil Fred, v jehož stínu se skrývala před svoji krvežíznivou smečkou. Byl to sympaťák a jsem ráda, že to s ním dopadlo, jak to dopadlo.
Kniha byla oddechová a styl psaní se četl rychle stejně jako u stmívání. 
Ale možná jsem zjistila, že jsem z této fáze svého života už vyrostla.

Citace:

Silou, která by přerazila žulovou desku, si rozdrtil dřevo o hruď v místě, kde mu kdysi bilo srdce. Mě ochromila panika, dokud se Diego nerozesmál.

Pud sebezáchovy je jediný instinkt silnější než žízeň.






Aktualizovaný seznam Velké čtecí výzvy najdete tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)