středa 21. května 2014

Veronica Roth - Rezistence

Série: Povstalecká trilogie #2
Originální název: Insurgent
Počet stran: 368
Rok vydání: 2012 / originál 2012
Žánr: dystopie, sci-fi, román

Anotace:

Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout
už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale
vyrovnat se vším, co to znamená?

Mé hodnocení:

Druhé díly trilogií nemám moc ráda. Působí dojmem, že autor ještě nechce příběh ukončit, ale už by to klidně šlo. Čekáte na válku, ke které se schyluje v prvním díle a zatím čtete 350 stran jak se Tris a Čtyřka hádají, lidi umírají, Tris nepřemýšlí a nebo naopak přemýšlí až moc.

Ale jo, i tak se kniha dobře četla, ale já asi vážně mám averzi vůči druhým dílům. 
Tolik zbytečných smrtí bylo v této knize, tolik zklamání a zrad. Na jednu knihu to bylo až příliš. Autorka mi prostě chtěla nejspíš ublížit, ale já ji převezla, protože třetí díl už mě čeká na poličce. Byla bych moc ráda kdybych se k němu dostala co nejdřív a ne až za rok, jak je to mým zvykem. 

Konec mě opravdu vtáhl do děje, byla jsem na začátku zklamaná, že nebude nic další jako simulace strachu, ale na konci jsem si přišla na své a konec byl opravdu nejlepší. Jsem zvědavá jaký bude film a jak si poradí se scénami, které se mi líbily nejvíc.

Citace:

"Jsi v pořádku?" zeptá se.
"Asi se pozvracím, jestli na tuhle otázku budu muset ještě jednou odpovědět," opáčím. "Nemám kulku v hlavě, nebo snad jo? Takže jsem oukej."

"Páni!" podiví se Zeke. "Jak to víš?"
"No, všichni přeběhlíci mají svůj tajnej klub," řeknu a opřu se zády o židli. "Scházíme se každej třetí čtvrtek."

"Rebel," řekne. "Ženský rod rebelka. Osoba, která vystupuje proti uznávané autoritě, ale nemusí být nutně agresivní."

  




Aktualizovaný seznam Velké čtecí výzvy najdete tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)