úterý 23. prosince 2014

Vánoční edice: moje nejmilejší hudba



Už jsem vám doporučovala ty nejlepší knihy, podělila se s vámi o to, na jaké filmy se o Vánocích pravidelně dívám a teď jsou na čase písničky. Opět to bude velice prosté a krátké, protože mám jen pár svých oblíbených a každá má svůj vlastní speciální místo v mém srdci.


Tuhle píseň jsem kdysi dávno slyšela v P.S. Miluji tě a vůbec jsem tenkrát netušila, že má co do činění s Vánoci, po letech, když jsem začala rozumět textu, jsem to zjistila a o to více si ji oblíbila právě pro její přisprostlost a zároveň něhu, kterou v sobě má. Beru ji s humorem a nadhledem. A přijde mi zkrátka bezvadná, no ne? :)



You're a bum
You're a punk
You're an old slut on junk
Lying there almost dead on a drip in that bed
You scumbag, you maggot
You cheap lousy faggot
Happy Christmas your arse
I pray God it's our last


Tohle je Vánoční klasika. Znám ji ve všech možných verzích a od různých interpretů a líbí se mi snad všechny, ale tahle mi přijde asi nejlepší, protože už jen to jak zní je jako duch minulosti a tradice. Pokud ji poslouchám v klidu a procítěně, většinou u ní bulím, ale to vůbec nevadí. A taky ji mám spojenou s filmem The Family Stone. :)


Tuhle písničku jsem poslouchala už dříve a vždycky mě dokázala pobavit. Její text je super a líbí se mi ta hravost a dynamika. Tahle verze to má prohozené a to co původně zpívá muž, tu zpívá Lady Gaga a naopak. A jde jim to skvěle. Beautiful, what's the hurry? :)

I got to get home.
Baby, you'll freeze out there.
Why don't you lent me another coat.
It's up to your knees out there.
You've really been grand but can't you see.
Oh no, you do this thing to me.


Letos poprvé také poslouchám Vánoční písničky Michala Bublého a ač to není můj nejoblíbenější zpěvák, ráda si od něj něco pustím. Tahle se mi obzvlášť líbí, i když je velmi zákeřná, protože celou dobu zpívá, jak bude na Vánoce doma a pak až ke konci dodá, že to dost možná bude jen v jeho snech.. Pcha 

I'll be home on Christmas.
You can count on me.
...
I'll be home for Christmas.
If only in my dreams...


Už několik let poslouchám takové trojalbum Maybe This Christmas, je tam spousta písniček od různých interpretů a tohle je jedna z nich na ukázku. Je o sobíkovi, kterému se všichni ostatní smáli kvůli jeho nosu, až než se jim začal hodit... Přijde mi to takové svižné a procítěné, zkrátka se mi to líbí.

Well Rudolph he didn't go for that
he said "I see through your silly games"
How could you look me in the face
when only yesterday you called me names?


A nakonec i tohle. Je to už tak trochu odrhovačka a navíc to hraje vždy a všude, ale já to mám spojené s tím filmem, který miluju a vždycky jen vidím, jak ta mladá slečna zpívá, mezitím se k sobě přibližují Hugh Grand a ta rozkošná tmavovláska, lidé koukají s otevřenou pusou, Sam bubnuje a ona na něj pak ukáže, že chce na Vánoce jeho... Vidím u toho ty příběhy lidí, to jak budoucí Watson pozval tu nesmělou blondýnku ven a na schodech se rozloučili a ona mu tohle řekla.. Ach, no prostě je to krásné. Plné lásky, to přece k Vánocům patří, ne? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)