středa 13. května 2015

Svět knihy 2015



Je tu květen, měsíc ve znamení Světu knihy. A i já, naprostý cestovatelský mamlas, se tam jako spousta dalších knihomolů chystám!

Loni jsem touhle dobou měla státnice, a tak mi to nevyšlo, takže tohle bude moje premiéra! Už se těším. Ani moc nevím, co od toho čekat. Knihy, samozřejmě, ale netuším, jaká je na téhle akci atmosféra, kolik tam tak může být lidí, jak velké jsou slevy knih (pokud vůbec žádné). Moc jsem si toho nezjišťovala, rozhodla jsem se, že se spíše nechám překvapit.

A na co se těším? Mrzí mě, že tam nebudu na některé fantasy akce, prošvihnu Zeměplochu, neuvidím pořad o steampunku (to bude rozhodně hustý!) a prošvihnu i Zaklínače. Ale i tak stihnu samé zajímavé věci. Jsem zvědavá na Star Wars (to asi všichni, že?), Michaelu Burdovou i různé besedy časopisů atd...

Miluju literaturu pro děti a mládež, čím jsem starší, tím více ji snad čtu. I v téhle oblasti toho hodně přošvihnu (například Minecraft od Reného Balického, kterého bych moc ráda potkala osobně), ale jsem ráda, že tenhle žánr zařadili na Svět knihy. Nejradši bych naběhla do té dětské dílny a vyrobila si knihu, ale nejsem si jistá, jestli s tím budou mí spoluknihomolové souhlasit. Autorské čtení Sandry Vebrové nebo beseda s Renátou Fučíkovou by taky mohly být super. Je tam toho spousta, co mě zajímá, takže to ani nemůžu všechno vyjmenovat. Minimálně doufám, že budu moci jít mrknout na Děvčátko s kosou, to zní dost dobře!

Ze zbytku programu určitě prošmejdím něco ohledně Egypta, taky mě zaujala beseda žen, které byly nuceny odejít do exilu. Budu ráda, když potkám Arnošta Goldflama, protože na mě působí jako sympatický chlápek. Běh o knihu by mohl být zajímavý. A tolik tolik dalších lidí, akcí, besed, možností, knih... Až mi z toho jde hlava kolem.

Ale teď to hlavní. Na Svět knihy jedu v sobotu. Vyjíždím z Olomouce v 7:43 Regio Jetem (byla to fuška ten lístek vůbec sehnat, už dávno nejsou!), takže pokud jedete ve stejnou dob, nestyďte se a přijďte mě pozdravit. V Praze se (doufám) sejdu s Terezkou, Verunkou a dalšími super lidmi a pofrčíme na Svět. Slyšela jsem o nějakém sraze. Myslím, že bychom snad mohli dorazit, nejspíš už budeme uchození. No a někdy před osmou večer jedeme zpátky domů, znaveni a doufejme obaleni knihami.

Netuším, kdo všechno tam bude. Koho tam můžu potkat. Ale jestli mě tam uvidíte, neváhejte a přijďte, ráda se s kýmkoliv pobavím, pozdravím, seznámím... Kdyby něco, budu ta v červené sukni (teda asi, dost možná). Tak si to tam užijte! Naviděnou.

2 komentáře:

Každý komentář potěší. Děkujeme :)