pátek 24. února 2017

Knižně blogové shrnutí roku 2016

Rok 2016 byl dle mého názoru velmi bohatý. Plný nových zážitků, krásných okamžiků, dnů zahalených stresem či strachem a knih. Povedlo se mi napsat a obhájit diplomku na tematiku fantasy, udělala jsem státnice z magisterského studia angličtiny a češtiny, a dokonce jsem byla přijatá na doktorské studium - shodou okolností (kdo by to byl čekal!) zaměřené na literaturu. Léto jsem si užila plnými doušky, vypravila se se svými milými na pár hezkých míst a přečetla několik hromádek knih. Odstěhovala jsem se z domu, kde jsem strávila celý svůj život, a stala se ze mě dívka z města. A zatím jsme ani nevyhořeli, ani po sobě nezačali házet noži! Měla jsem tu čest být přítomná na několika skvělých více či méně knižních akcích, strávila jsem své úplně první megarozlítané Vánoce a ať se dělo cokoliv, tak jsem četla...


A o knihách to bylo především. Četla jsem celý rok. Samozřejmě, jinak by to ani nešlo. Doufala jsem, že jich zvládnu více, ale nakonec jsem zakotvila na 65ti přečtených knihách a 10ti komiksech. Dohromady tedy 75. Není to špatné, ale mohlo to být mnohem lepší, že? Snad letos tu stovku už pokořím!



Jako vždycky jsem sice zůstala spíše svým introvertním já a příliš nevycházela mezi lidi, ale přesto jsem zažila množství skvělých okamžiků - většina se nějakým způsobem točila kolem knih. Byla jsem na skvělém sraze ve Valmezu, kde jsme hráli deskovky hluboko do noci a já pak druhý den ráno myslela, že umřu (jako vždy jsem přežila). I přes veškeré stresy ze státnic jsem jela na Svět knihy, který jsem si dokonale užila spolu s Terezkou a Kristýnkou a měla jsem tu čest potkat svou milovanou Yrsu. Uspořádaly jsme s Terezkou náš již druhý olomoucký sraz, který byl opravdu super, a dokonce jsem tu potkala nějaké nové lidi. Byla jsem v Brně na Whoconu, který byl ještě lepší než loni, a s holkama jsme oba dny řádily až do pozdních hodin. 


Rok 2016 byl poměrně bohatý také na různé filmy a seriály. Především jsem byla na půlnoční premiéře Fantastických zvířat, což bylo po těch letech bez novinek ze světa HP opravdovou ctí. Taky jsem v létě s kamarádkou spáchala maraton Harryho Pottera se všemi filmy a spoustou jídla. A v prosinci jsme udělaly něco podobného s vánočními speciály Doctora Who. Objevila jsem pár nových seriálů. Mimo jiné třeba Merlina, kterého jsem si záhy hrozně oblíbila a už na něj nedám dopustit. A ponořila se do nových dílů některých starých (Gilmorky! Sherlock!). A viděla několik opravdu hezkých filmů, jmenovitě třeba Obra Dobra, který mě chytil za srdce a opravdu potěšil.

Život je složený z okamžiků, a když se zpětně zamyslím nad těmi knižními v roce 2016, byl jich ten rok krásně plný. Vybavuji si třeba to, jak jsem v temném bunkru při baterce dětem na táboře četla Panenku z kostí. Nebo jak se mi povedlo založit nový knižní klub, a já tak objevila naprosto skvělé lidi. Vybavuji si čtení u vody a to, jak jsem s nostalgií hltala Prokleté dítě. Svou dětinskou radost, když jsem si rozbalila Fantastická zvířata. Ten okamžik, kdy jsem četla strašidelnou knihu z prostředí temného vlaku a něco se pokazilo, jakýsi chlápek zhasnul motor a celý vlak náhle potěmněl a já čekala, zda vůbec dojedu domů. Moje dojetí, když jsem poprvé spatřila naživo usměvavou Yrsu. Nebo rozbalování krásných knih pod stromečkem.

Ale rok 2016 samozřejmě nebyl jenom o knihách. Stala se toho spousta. Byl to rok změn. Začala jsem hubnout a sportovat a zajímat se o to, co jím. Bylo krásné poprvé hodinu v kuse běžet nebo ujet 50 km na kole. Poprvé jsem použila Ikeu i na něco jiného než nákupárnu svíček a vybrala si tam hromadu věcí do našeho nového bytu. Nechala jsem si vyrobit klíče a stala se součástí týmu ve škole, kde jsem předtím pět let strávila studiem. A najednou jsem se ocitla před třídou lidí, kterým jsem přednášela témata z literatury. A probírala s nimi v jeden moment absurdní drama a v ten druhý Zaklínače nebo Doctora Who...


Takže ano, rok 2016 byl plný nových zážitků. Plný knih a úžasných okamžiků štěstí. Strávila jsem jej s lidmi, které mám ráda, a na kterých mi záleží. A těch možná není mnoho, ale o to více pro mě znamenají. Nepřečetla jsem stovky knih ani neodjela na měsíc k moři. Nenapsala jsem knihu ani se nestala slavnou blogerkou. Ale užívala jsem si svůj krásně knihomolský život a byla šťastná. Rok 2016 byl skvělý rok. A já děkuji všem, kteří ho přožívali se mnou, ať už doma, v bytě, na všemožných srazech nebo třeba na whatsappu. Jste úžasní, věřte tomu, že bez vás by ten rok nebyl ani z poloviny tak skvělý. A samozřejmě také bez knih. Protože jen ten papír provoněný inkoustem těmto zážitkům dodává onu dokonalou kouzlnost a z obyčejných momentů dělá něco magického. Doufám, že rok 2017 bude podobně plný okamžiků jako ten předchozí. Hodlám si jej užít a pročíst se vším, co přijde. I'll be the one with a book. And coffee. Loads.













3 komentáře:

  1. Pěkný den,
    Váš blog jsem "našla" teprve nedávno, ale moc ráda se nechávám inspirovat. K obhájení diplomky a doktorskému studiu se zpožděním moc gratuluji. :)
    Mějte krásný a plný i rok 2017 a těsím se na další příspěvky.
    Peťka :)

    OdpovědětVymazat
  2. Aaaaa! Konečne nejaký Merlinian!! ^^ Už som si myslela, že som sama.

    OdpovědětVymazat
  3. Hezké ohlédnutí a shrnutí loňského roku :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)