pátek 12. července 2013

Åsa Larssonová - Oběť Molochovi

Název: Oběť Molochovi
Autor: Åsa Larssonová
Vydání: červenec 2013
Počet stran: 320
Žánr: detektivka
Nakladatelství: Host

Na tuhle knihu netrpělivě čekám od doby, kdy jsem si přečetla předchozí díl, takže někdy od jara, tuším... Od autorky jsem před pár lety četla její první knihu Sluneční bouře a byly tam nějaké ošklivé věci s ubližováním zvířat, tak jsem ji vzdorovitě odložila a další díly nečetla. Po nějaké době jsem autorce prominula a pustila se do druhého dílu, opět zde bylo něco, co mě znepokojovalo, ale zlepšoval se autorčin styl a také se mi více líbila hlavní hrdinka Rebecka a tak jsem četla dál a naštěstí byly i další díly v tu dobu dostupné v ČR (protože švédsky bohužel neumím) a momentálně mám přečtené čtyři (Sluneční bouře, Prolitá krev, Temná stezka, Než pomine tvůj hněv). Poslední dva díly byly opravdu super a autorka u mě hodně stoupla v ceně... Nyní čekám na díl pátý ze stejné řady se stejnou hlavní postavou. Kniha Oběť Molochovi měla původně vyjít 3.4., což bylo pro mě příhodné datum a běžela jsem do obchodu (a dokonce tam byla i má maminka, tajně, aby mi udělala radost), dozvěděla jsem se, že vydání knihy se posunuje.. Měl to být červen, teď je červenec a stále nic, mělo to být asi 1. července, pořád se nic nedělo, tak jsem kontaktovala Hosta a zjistila, že to bude 25. pokud půjde vše hladce v tiskárně, takže ne zrovna dobrá odpověď, ale tentokrát se snad už opravdu dočkám. Jestli máte rádi detektivky, autorku zkuste, je zajímavá a hlavní postava Rebecky je vážně skvělá, je to taková silná, pracovitá žena, prošla si mnohým a sesypala se, prodělala i nějaké zhroucení a tuším pobyt na klinice, ale teď je zpátky na nohou a v posledním díle jí přinesl domů štěňátko jeden muž, tak doufám, že to bude začátek něčeho nového... Uvidíme

Anotace:
Muž rozpáral medvědí břicho a zamumlal: „Co to sakra sežral?“ Najednou se vztyčil. Úplně zesinal. V lese se rozhostilo ticho. Nenarušil ho ani vítr, ani ptačí zpěv. Zdálo se dokonce, že les zadržel dech. 

 Lovecká výprava našla v žaludku medvěda lidský palec. Několik měsíců nato je doma zavražděna Sol-Britt Uusitalová. Rebecka Martinssonová a kirunští policisté začínají vyšetřovat případ, který na první pohled vypadá jako vražda ze žárlivosti nebo zášti. Když je Rebecka z případu odvolána a nahrazena protivným prokurátorem Carlem von Postem, rozhodne se vzít si nevybranou dovolenou. Nedokáže Sol-Brittinu vraždu pustit z hlavy, stát stranou a nechat vyrůstat sedmiletého Sol-Brittina vnuka bez rodiny a příbuzných, aniž by se dozvěděl, co se stalo jeho babičce. Spolu s vyšetřováním vraždy a policejní prací vyplouvá na povrch starý příběh Hjalmara Lundbohma, kirunského podnikatele z počátku minulého století, a jeho milostná aféra s krásnou učitelkou Elinou Petterssonovou. Přítomnost je propojena s dávnými událostmi více, než se zdálo.

Åse Larssonové se to opět podařilo. Nový detektivní příběh napsala s energií, nadšením a citem pro jazyk, čímž zastínila většinu knih tohoto žánru. V knize Oběť Molochovi se jejím prostřednictvím dostáváme k podstatě lidských citů a lidství jako takového. Příběh rozvíjí a oživuje láska, něha a síla přátelství, ale také zištnost, nenávist a egoismus… Nádherný, svižně napsaný kriminální román. - Gunilla Weddingová, Skånska Dagbladet

Přečetl jsem Åsu Larssonovou a konečně jsem našel svou královnu detektivek. Kdybych nebyl šťastně ženatý, požádal bych ji o ruku. - Leif G. W. Persso


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)