pondělí 15. července 2013

Yrsa Sigurðardóttir a její nová kniha

Název: originál Horfðu á miganglicky Look at Me
Autor: Yrsa Sigurðardóttir
Vydání: podzim 2013
Počet stran: ---
Žánr: detektivka
Nakladatelství: Metafora

Už jsem se nemohla naprosto dočkat, až vyjde v češtině další kniha od této autorky (islandsky bohužel neumím), protože poslední kniha (Led v žilách) byla přeložena do češtiny roku 2011, což už je přece jenom nějaký ten pátek. Byla jsem pevně rozhodnutá, že pokud kniha nevyjde česky do konce tohoto roku nebo alespoň do konce zimy, nějakým způsobem si ji koupím anglicky a přečtu si ji v originále, což mi moc nejde přes pusu, když je to v originále islandsky a já jsem Češka, přijde mi to jako příliš překombinované, ale byla jsem opravdu zoufalá. Nakonec jsem se odhodlala být otravná a napsala jsem do Metafory a oni mi napsali, že kniha vyjde letos a že se mám opravdu na co těšit. Takže pokud nevíte co a jak - bude to!!
Prošla jsem nějaké drobné anotace v angličtině, abych se neochudila o moc překvapení tak jsem ale moc nepátrala, žádná česká totiž zatím není a tak jsem to sem přeložila z angličitiny:

právnička Tóra Gudmundsdottir se snaží dokázat, že muž s Downovým syndromem je nevinný. Byl obviněn z podpálení domu pro postižené lidi, kde zahynulo pět lidí. Mladý hlasatel v rádiu obdrží divné zprávy a telefonní hovory. A dívka, která umřela při autonehodě, se snaží splnit svůj slib a hlídat malého chlapce. Všechny tyto hrozby přichází společně v děsivém thrilleru.

Horfðu á mig má neskutečně dobrou zápletku, je to napínavá kniha, která způsobuje ježení vlasů, asi Yrsina zatím nejlepší kniha" eyjan.is

"silná a zábavná detektivní kniha,  nepochybně Yrsina zatím nejlepší!" bokmenntir.is

Je to autorčina pátá kniha (Poslední rituál, Mrazivé světlo,Žhavý hrob, Led v žilách). Toto by měla být poslední kniha z řady s právničkou Tórou Gudmunsdottir a já jsem proto zvědavá, jak její příběh dopadne a kam až ji autorka dovede předtím, než přesídlí k jiným novým postavám (zatím už vyšly další dvě knihy z jiného prostředí...)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)