úterý 8. října 2013

Allen Zadoff - MISE

Originální název: Boy Nobody
Počet stran: 352
Rok vydání: 2013 / originál 2013
Žánr: Sci-fi, thriller

Anotace:

Na jedinci nezáleží, záleží jen na misi.
Potřebují perfektního vojáka.
Někoho, kdo si dokáže zachovat chladnou hlavu.
Někoho, kdo jedná bez soucitu, beze strachu, bez emocí.
A proto vycvičili teenagera bez minulosti a beze jména.
Je nenápadný, málokdo si ho všimne. Střídá města, školy, kamarády, na novém místě zůstane vždy jen krátce, ale pokaždé někdo zemře. Mise je splněna a on má před sebou nový úkol.
Všechno je najednou jinak, když má zneškodnit starostu New Yorku. S jeho dcerou toho má mnoho společného a starosta mu připomíná otce. Hluboko uvnitř totiž sní o normálním životě, o lásce, o domově a o rodičích, o které přišel. Touží po obyčejném životě natolik, aby misi sabotoval?

Mé hodnocení:

Čekala jsem oddechové čtení o klukovi co je nejspíš nájemným vrahem nebo nevím jak bych to nazvala a najednou se zamiluje a tak dále a tak dále… Ale kniha mě překvapila, měla hlubší smysl, jako terorismus, hackeři, trénovaní vojáci a hrozby, tam kde je nejméně očekáváte.
Vlastně ani nevím jak se jmenoval hlavní hrdina. Dejme tomu, že Ben. Chladný, trénovaný voják jednotlivec. Bez známky citu, bez mrknutí oka schopen zabít kohokoliv. Líbil se mi, odměřenost se kterou plnil rozkazy. Preciznost, vymakané mobilní aplikace, z toho mi vážně zůstával rozum stát. 
Sem tam záblesk minulosti, vzpomínky na rodiče a zmatek v hlavě, to mám na knihách ráda. Do poslední chvíle nevíte na čem jste a po dočtení sem to nevěděla stále. Připadalo mi jako by mi poslední kapitola knihy chyběla a v tom bylo to kouzlo, každý si může domyslet jak to dopadlo dál. Můj konec, ve který jsem doufala, se už asi neuskuteční (má jen mizivou naději). 

Citace:

Radikální myšlení - buď černá, nebo bílá. Nic mezi tím neexistuje.

Matka říká špatným zkušenostem moment, který tě poučí. Životní lekce.

"Každý diktátor si myslel, že dělal správnou věc. Nebo aspoň že dělal špatné věci z dobrých důvodů."



Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)