pondělí 27. ledna 2014

Cassandra Clare - Město z popela

Série: Nástroje smrti #2
Originální název: City of Ashes
Počet stran: 392
Rok vydání: 2013 / originál 2008
Žánr: fantasy

Anotace:

Clary Frayová si toužebně přeje, aby se její život zase vrátil do normálních kolejí. Ale co je vlastně normální, když jste lovec stínů, zabíjíte démony, vaše matka je v kómatu způsobeném kouzlem a vy najednou vidíte vlkodlaky, upíry a víly? V druhém díle napínavé série autorka vtáhne čtenáře zpět do temných spárů newyorského podsvěta, kde láska vždy znamená nebezpečí a moc s sebou přináší smrtonosné pokušení.

Mé hodnocení:

Tak jsem dočetla druhý díl Nástrojů smrti, ač se mi první díl tolik nelíbil, druhý nebyl zase tak špatný, ale pořád tomu něco chybí, samozřejmě, že nehodlám sérii přestat číst, protože mě zajímá jak se budou dále vyvíjet vztahy mezi postavami a věřte nebo ne, mezi Clary a Jacem to není, ale spíše mezi dvěma pohlednými muži, z nichž jeden je sám nejvyšší čaroděj brooklynský, který je má oblíbená postava hned po Simonovi, i když v tomto díle působil nevrle a vystresovaně, ale plně ho chápu.

Chvíli jsem tápala, protože jsem vlastně viděla film, který se teda vymykal tomu, co se dělo v knize a ty spoilery z filmu jsem fakt proklínala, ale nejednou se mi sevřely útroby, když Simon měl na mále. A že to nebylo jen jednou! Už mi ho bylo líto, protože se mi zdálo, že celou knihu se jen snaží umřít.

Manželé Lightwoodovi si mě nezískali, stejně jako Imogena, ale malý Max, nejmladší bratr Izzie a Aleka, si mě získal ihned jak se objevil na scéně, doufám, že v dalších dílech dostane více prostoru. Jsem zvědavá na další díl, ale ještě si mezi díly dám chvíli pauzu, přece jen první díl jsem četla v srpnu.

Citace:

"Pravidlo číslo jedna v anime," prohlásil Simon. Seděl na zemi u nohou své postele opřený o několik polštářů, v jedné ruce pytlík chipsů a v druhé dálkový ovladač. Na sobě měl černé tričko s nápisem BLOGUJU O TVOJÍ MÁMĚ a džíny s dírou na koleně. "Nikdy si nezahrávej se slepým mnichem."

"...Parkrát tady byla a dávala pozor na knihkupectví, když jsem byl v nemocnici. Nechává si platit v knihách."

"...Víly nesnášejí civily."
Simon obrátil oči v sloup. "Už zase?"
"Co už zase?" zeptala se Clary.
"Vždycky, když ho něčím naštvu, stáhne se do svýho domečku na stromě s nápisem Civilům vstup zakázán."

Známé bublání překapávače a vůně kávy zmírnily její nervozitu. Dokud na světě existovala káva, nemohlo to být zase tak špatné, ne?






Aktualizovaný seznam Velké čtecí výzvy najdete tady.

1 komentář:

  1. Já viděla jen ten film ani knihy jsem nečetla možná se k nim dostanu časem :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)