pátek 13. června 2014

Beth Harbisonová - Klub vášnivých botomanek

Originální název: Shoe Addicts Anonymous
Počet stran: 296
Rok vydání: 2010 / originál 2007
Žánr: ženský román

Anotace:

Tři mladé ženy propadly závislosti na botách. Touha koupit si boty je tak velká, že nedokážou odolat, utratí za ně všechny peníze, riskují svoji pověst - ale ty boty musí mít. Nakonec se kvůli své botománii zadluží, a tehdy skutečně nezbývá než situaci řešit. Lornu napadne dát na internet inzerát pro "botové feťačky" a každé úterý se pak schází skupina tří žen, které spojuje tato vášeň. Přichází Sandra, která bojuje s agorafobií a vydělává si po telefonu na "horké lince" a Helene, manželka bohatého politika. Podmínkou členství v tomto "klubu" je stejná velikost bot, aby si mohly obuv vyměňovat. Postupně však zjišťují, že je nespojuje jen botová závislost. Úterní schůzky přinášejí víc: vzniká mezi nimi přátelství, a tak jejich pravidelná setkání začnou plnit hlubší roli. Svěřují se vzájemně se svými problémy, odkrývají tajemství svého života.

Mé hodnocení:

Servírka Lorna, senátorova manželka Helena a erotická telefonistka Sandra. Co mají tyhle tři ženy společné? Na první pohled nic, ale jakmile zabruslíte pohledem na jejich nohy hned vám to dojde. Mají zálibu v botách. Ne hned tak ledajakých, ale značkových lodičkách jejichž cena se pohybuje někde okolo nájmu bytu a měsíční výplaty. 
Co uděláte když jste na mizině, zadlužená kde můžete a hrozí vám zabavení auta a odstřižení elektřiny a stále dokážete myslet jen na to kde vzít peníze na nové boty? Odpověď je jednoduchá, založíte klub vášnivých botomanek. 
Izolujete se od společnosti a trpíte silnou agorafobií? Stačí navštívit Klub vášnivých botomanek.
Jste žena muže, který je na nejlepší cestě stát se prezidentem. Podvadí vás kde může a i přesto se s vámi snaží mít dítě, protože tak to prostě má být. Senátor musí přece mít naoko šťastnou rodinu. A pokud vás denně někdo sleduj stačí jednou navštívit Klub vášnivých botomanek a problémy se řeší skoro samy, protože tyhle ženy mají ostré lokty…

Teď vážně… chtěla jsem oddechovou knihu, dostala jsem ji! Sice boty mi nic neříkají, ale stejně tak jde toto téma aplikovat i na kupování knih. Kniha mě mile překvapila, byla vtipná svižná mnohdy vážná a nakonec vše dopadlo dobře.
Sandru jsem si zamilovala. Byla vážně úžasná a trochu jsem se v ní viděla. Možná začnu uvažovat, že budu pracovat jako operátorka na erotické lince. Znělo to naprosto vtipně a pokaždé když vedla nějaký hovor jsem se hrozně nasmála.
Ke třem hlavním hrdinkám se posléze připojí i čtvrtá. Mladičká chůva Joss, která nesplňuje podmínky Klubu botomanek, ale jen potřebuje uniknout od panovačné Deeny, matky dvou kluků, o které se stará. Nakonec se všechno ubere správným směrem a z Lorny, Heleny, Sandry a Joss se stanou nerozlučné kamarádky i přes jejich rozdílné povahy. 
Po tomto happy endu jsem toužila…

Citace:

A tak Lorna kráčela pevnou nohou k budoucnosti v jedněch vhodných botách za druhými a neopouštěla ji věčná naděje, že nakonec potká toho prince na bílém koni, který se jí bude hodit k botám. 

"Je to zvláštní, nejdřív jsem si myslela, že se nás bude scházet mnohem víc, ale myslím, že spousta žen svoji závislost na botách drží pod pokličkou, nebo spíš v šatníku." Zasmála se.
"A pak jsou takový ženský, jejichž vášeň přeteče ze šatníku do dalších místností. Doslova."

Když se objevil, uvědomila si, že nebyl vůbec důvod ho hledat. Bylo to jako hledat měsíc na nebi plným hvězd.






Aktualizovaný seznam Velké čtecí výzvy najdete tady.

2 komentáře:

  1. Jak tak na to koukám, nebude to nic pro mě :) ale recenze se povedla, to ano :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No taky to nebylo nic pro mě, ale potřebovala jsem trochu změnu od svých obvyklých žánrů :)

      Vymazat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)