úterý 19. srpna 2014

Gregg Olsen - Závist

Série: Prázdné rakve #1
Originální název: Envy
Počet stran: 296
Rok vydání: 2012 / originál 2011
Žánr: fantasy, detektivka

Anotace:

Noc, kdy Katelyn zemřela, se stalo cosi, co všechno změnilo. Zlo má nejrůznější příchutě. Někdy je hořké, jindy ošidně sladké. Katelyn zjistila den své smrti. V jeden okamžik byla deprimovaným teenagerem a zároveň ztratila život. A pak... ležela na stole z nerezové oceli, oči skleněné, tělo studené, a byla opravdu, ale opravdu mrtvá.
Jak se to stalo? Byla to sebevražda, nebo vražda? A kdo za to nese vinu?
Dvojčata Hayley a Taylor Ryanovi zakopnou o důkaz, který je mnohem více znepokojující než si vůbec dokázali představit... a prolitá krev je přivede na stopu tajemství z dávné minulosti, o níž by raději ani nic nevěděli.

Autor se nechal inspirovat pravdivým příběhem internetové šikany a Závist je prvním dílem odvážné, otevřené a hrůzostrašné série, která vás přivede až na hranu mezi životem a smrtí.


Mé hodnocení:

Abych udělala kamarádce radost, tak jsem si knihu, kterou jsem od ní dostala přečetla hned. Vůbec jsem nevěděla co od knihy čekat. Kdysi dávno jsem někde zahlídla recenzi, ale tu už jsem si nepamatovala. 

Kniha je částečně založena na skutečné události, což ji dodává na děsivosti a je neuvěřitelné co se v on-line světě děje. Kniha je o internetové šikaně. Na začátku je Katelyn nalezena mrtvá ve vaně. Ač měla problémy se sebepoškozováním umřela na zásah elektrickým proudem, což je podivné. Úmrtí je vyhodnoceno jako náhoda, což se nezdá sousedovic dvojčatům, která mají zvláštní schopnosti. Dvojčata Hayley a Taylor  se snaží dokázat, že smrt jejich kamarádky nebyla jen obyčejná náhoda, ale někdo v tom měl prsty. Postupně odkrývají špinavá tajemství obyvatel městečka.

Hay-Tay (jak je nazývá jejich kamarádka Beth) mají velice zajímavou rodinu, až moc neuvěřitelnou. Jejich tatínek píše detektivky založené na skutečné události a maminka je sestřičkou na psychiatrii. Bylo by fajn, kdyby byla kniha napsaná z pohledu rodičů, ale to by bylo asi drsnější počtení.
Jsem zvědavá na druhý díl, který si určitě seženu.

Citace:

Sandra a Harper Berkleyovi měli Vánoce, jaké by si nepřál nikdo na světě. Jejich dcera byla mrtvá. Odešla. Ležela v chladícím boxu v márnici okresu Kitsap v Port Orchard a čekala, až se nůž nedůstojně zaryje do její pokožky, pilka projede lebkou a ozve se chladný hlas okresní forenzní patoložky, zatímco se bude jemně probírat svalstvem a kostmi toho, co bývalo krásnou dívkou.

Usmál se. Ty dívky se narodily do života zločinu. Nepamatovaly chvíli, kdy by se u jídelního stolu nehovořilo o analýze krevních skvrn, pozůstatcích střelby nebo řetězci důkazů.

Ona ani její sestra si nemyslely, že skutečně mluví s mrtvými- pouze měly pocit, že mohou číst ve stopě, kterou za sebou zanechali ti, co přešli na druhou stranu. Ačkoli to bylo těžší, dokázaly někdy odhadnout i myšlenky a pocity těch, co byli naživu.


2 komentáře:

  1. Mám rada túto sériu, aj keď nie je dokonalé. Páči sa mi, že je to sčasti skutočnosť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi to líbí, ale i přes to mě to moc neoslovilo. Ale jsem zvědavá na další dí.

      Vymazat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)