čtvrtek 26. března 2015

Darren Shan - Upírův pomocník

Série: Sága Darrena Shana #2
Originální název: The Vampire's Assistant
Počet stran: 183
Rok mého vydání: 2003 / originál 2000
Žánr: fantasy, horor, pro mládež, best
Nakladatelství: Albatros

Anotace:


Byl to Steve, kdo toužil stát se upírem, ne já.

Zaplatil jsem za jeho život tím, že mé klukovské dny skončily.

Na cestách upířích nocí jsem zažíval jiná dobrodružství.

Druhý díl klukovských upířích hororů. Aby mohl Darren zachránit svého spolužáka, kterého kousla jedovatá cirkusová pavoučice, musí vyhledat jejího cvičitele pana Hroozleyho. To však je ve skutečnosti upír Vur Horston. Darrenově prosbě vyhoví a Steva zachrání, z Darrena však udělá polovičního upíra a svého pomocníka. Co všechno Darren vedle Horstona zažije se dočte v tomto druhém díle.

Mé hodnocení:


A je to tu, konečně jsem dočetla můj nejoblíbenější díl z celé ságy. A jako vždy když ho čtu jsem i tentokrát doufala v jiný konec… Hodnocení bude obsahovat spoilery na první knihu!

Opět se setkáváme s Darrenem. Po událostech z první knihy, kdy ho pan Hroozley zasvětil krví a udělal z něj jeho pomocníka, se vracíme k jeho příběhu. Pana Hroozleyho nenávidí, ale potřebuje ho, aby se dozvěděl víc o tom, v čem spočívá být upírův pomocník. Darren odmítá pít lidskou krev tudíž slábne a jeho smysly už nejsou tak ostré. Je smutný a je sám, se starým upírem si moc nerozumí. Jednoho dne, když se pokusí seznámit s kluky s místa, kterým prochází, se stane malá nehoda a Darren si uvědomuje, že není jako ostatní. Být napůl upír není žádný med. Nejste upír jako každý jiný a nemůžete jen tak být mezi lidmi, aby jste jim nevědomky neublížili. 

Pana Hroozleyho napadne, kde by Darren našel kamarády. Někde, kde o upírství ví a také ví, že upíři nejsou tak nebezpeční jak se traduje mezi lidmi. To místo se jmenuje Circo Monstruoso. Pan Topol upíra i jeho pomocníka přivítá s otevřenou náručí a Darrena ihned ubytuje k hadímu chlapci Evrovi, se kterým se ihned skamarádí. Jelikož Darren v ničem nevyniká, tak pomáhá Evrovi s drobnými prácemi, které se najdou všude po panoptiku. Tam vymění kolo, tam promažou panty. Prostě ti dva jsou “holky” pro všechno. Jednoho dne panoptikum navštíví nečekaný host - pan Sudd. Přivede 12 nových pomocníčků. Lidičkové, jak jim říkají, jsou zvláštní mrňouskové v kápích, kteří nemluví a mají stříbrné jazýčky. Evra a Darren dostanou za úkol obstarávat Lidičkům potravu a při jedné výprávě narazí na mladého Sama. Ukecaného kluka, který si myslí, že spolknul moudrost celého světa. Mluví jako dospělí, nikdy nezavře pusu a když jo, tak za účelem pojídání nakládaných cibulek. 

Sam, Darren a Evra se ihned stanou přáteli a to co zažijí je prostě dech beroucí. Posledních padesát stran mám vždy slzy v očích. Ti, kteří knihu četli asi ví, proč. Moc mě to mrzí, ale líbí se mi to. Darren je úžasný autor a to, jak vám dá naději a potom ji na další straně vezme z něj dělá mého oblíbence. Ten “parchant” ví, jak na mě. 

Citace:

Pchá! Mimozemšťani! Moc lidí neví, že tyhle povídačky o UFO začali šířit upíři. Je to dokonalé maskování. Lidé na celém světě se budí s podivnými jizvami na těle a připisují to k tíži vymyšleným bytostem z vesmíru.

Krev...
Ze všeho nejvíc jsem ji potřeboval, ale ze všeho nejvíc jsem se jí bál.Pokud se napiju lidské krve, nebude už cesty zpátky. Budu upírem na celý život. Pokud se tomu vyhnu, možná se zase stanu člověkem. Třeba upíří krev v mých žilách zeslábne a zmizí. Třeba neumřu. Třeba umře jen upír ve mně, a pak se budu moct vrátit ke své rodině, k příbuzným a ke kamarádům.

"To je sprostota," hudral. "Až budeš starší, to slyším pořád. Kde by byl svět, kdyby Alexandr Veliký čekal, až bude starší? A co Johanka z Arku? Kdyby počkala, až bude starší, Angličani by dobyli a obsadili Francii. Kdo rozhoduje o tom, kdy je člověk dost starej, aby se rozhodoval sám za sebe? To by se mělo řešit individuálně,"

"Když jsme u toho, křestním jménem se pan Sudd jmenuje Osmond."
"No a?"
"Ale chce, aby mu lidi říkali jen O."
"A co jako?" nechápal jsem.
"Dej si to dohromady s příjmením," napověděl Evra.
Dal jsem si to dohromady. Pan O. Sudd. O-sud. Pan...
"Pan Osud," zašeptal jsem a Evra vážně přikývl.

"... Bitvy přicházej a odcházej, ale válka nikdy nekončí, lidi."


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)