pátek 27. února 2015

Komiks maraton: občas jsou začátky krušné


Tenhle projekt se zrodil dost spontánně. Jednoho dne jsem se na chvíli zamyslela a řekla si - proč já vlastně nečtu komiksy? Neměla bych jim dát šanci? Ale to bych se do toho musela opřít. Tak co třeba vymyslet projekt? - a už to bylo. 

Ve čtení komiksů jsem úplný začátečník, takže to není nejlehčí - nevím, co si v knihovně půjčit, zda si mám nějaké komiksy kupovat (budu se k nim chtít vrátit?), učím se všímat si různých typů kreseb a stále nervím, když přečtu "bublinky" ve špatném pořadí. Ale vlastně mě to baví. Zatím. Je to úplně nový svět, svět plný obrázků a skrytých myšlenek, které se teprve učím hledat... 

Už bude pryč první měsíc mého komiksování a já zatím přečetla nějakých sedm komiksů. Nic moc, chtěla bych jich mít tak deset, tak to skóre pak nějak dorovnám. Už jsem přelouskala hromádku Čtyřlístků, bolela mě záda z deseti komiksů nesoucích v tašce, zjistila jsem, že městská knihovna v Olomouci je nádherně uklidňující a já tam budu ráda chodit, přečetla jsem svou první mangu (to byl celkem děs), zkusila i Sherlockovskou adaptaci od Kopla (to se mi líbilo), začala číst toho slavného syna Stephena Kinga (no celkem slabota) nebo třeba nervila nad nereálností a naprostou šíleností Goona nebo Soukromého očka.

Když to nějak zhodnotím, vlastně jsem toho už poznala celkem dost. Nebo alespoň dost z pohledu naprostého neznalce, který do nového semestru vstoupil s komiksem v kabelce. 

Tenhle článek je jen takový úvod do mého komiksování, chystám se dělat vždy nějaké souhrné články na začátku měsíce s tím, co jsem vše přečetla. Speciální pozornost budu věnovat těm komiksům, které jsou doporučené pro diskuzi (Sandman, Maus, Zápisník smrti) a taky chystám nějaké lehce tematické články. Ale co je hlavní (nebo alespoň děsně důležitý) na komiksech? No přece to, jak vypadají! Takže jsem si odchytla šikovného člověka na focení a narovnala na stůl prvních pár komiksů, abych vám mohla ukázat pár střípků z toho, čím jsem tenhle maraton vlastně začala. Čekejte další podobné články. A - to je hlavní - čtěte komiksy!













 



Znáte tyhle komiksy? Četli jste je? Ještě o nich budu mluvit v souhrném článku za leden...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)